مزایای حمل و نقل دریایی (2023)

مزایای حمل و نقل دریایی

مزایای حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی چیست؟

اصطلاحات حمل و نقل دریایی یا حمل و نقل دریایی کالا به نوعی از حمل و نقل اطلاق می شود که در آن محموله از طریق دریا حمل می شود. صنعت کشتیرانی 90 درصد تجارت جهانی را شامل می‌شود. در این مقاله از مکران ماشین مزایای حمل و نقل دریایی را بررسی می‌کنیم.

دریاها همیشه به عنوان یک راه حمل و نقل برای مردم در سراسر جهان مهم بوده است. حمل و نقل دریایی یکی از محبوب ترین و تقریباً منحصر به فرد ترین روش حمل و نقل بین المللی است.

زمانی که فرد تصمیم می گیرد محموله را از طریق دریا حمل کند، تعدادی از عوامل به وجود می آیند. این حالت هم مزایا و هم معایبی دارد، اما هر زمان که تصمیم گرفتید چیزی را از طریق حمل و نقل دریایی در سراسر جهان حمل کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • هزینه‌ها
  • مدیریت زمان
  • سرعت حمل و نقل
  • امنیت
  • اثرات زیست محیطی

به خوبی شناخته شده است که حمل و نقل بار دریایی گزینه ای است که خدمات حمل و نقل را با قیمتی مقرون به صرفه به فرستندگان ارائه می دهد. به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین گزینه‌ها برای حمل و نقل بار، یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها است. در واقع بیش از 90 درصد کالاهای حمل شده در جهان توسط صنعت حمل و نقل بین المللی حمل می شود. اما با وجود گزینه‌های جایگزین، مانند حمل‌ونقل هوایی، جاده‌ای و ریلی، چرا باید حمل‌ونقل اقیانوسی را در نظر بگیرید؟

مزایا و خصوصیات حمل و نقل دریایی

حمل و نقل محموله از طریق دریا بخشی ضروری از تجارت فرامرزی است، و اجازه می دهد تا مقادیر زیادی محموله به طور موثر حمل شود.

چرا حمل و نقل دریایی به یکی از گزینه های مورد استفاده میلیون ها شرکت در سراسر جهان تبدیل شده است؟

1-هزینه‌ها و نرخ های ارزان‌تر

شکی نیست که عامل اصلی هر قرارداد خدماتی معطوف به هزینه آن است. در مورد حمل و نقل دریایی، قیمت آن بسیار ارزانتر از حمل و نقل ریلی یا هوایی است.

یکی از دلایل اصلی قیمت بسیار پایین تر به هزینه نگهداری حمل و نقل مربوط می شود. این در مقایسه با سایر انواع حمل و نقل بسیار ارزان‌تر است.

این باعث می شود قیمت نهایی حمل و نقل دریایی بسیار جذاب تر از سایر جایگزین‌ها باشد.

صنعت حمل و نقل دریایی رقابتی ترین هزینه های حمل و نقل را برای حمل کنندگان به ویژه در مسافت های طولانی ارائه می دهد. در مقایسه، برخی برآوردها نشان می‌دهند که هزینه‌های حمل و نقل اقیانوسی معمولاً چهار تا شش برابر ارزان‌تر از هوا است. با آمارهایی مانند این، به راحتی می توان استدلال کرد که حمل و نقل اقیانوسی ارزان ترین گزینه حمل و نقل بین المللی است.

صنعت حمل و نقل دریایی رقابتی ترین هزینه های حمل و نقل را برای حمل کنندگان به ویژه در مسافت های طولانی ارائه می دهد. در مقایسه، برخی برآوردها نشان می‌دهند که هزینه‌های حمل و نقل اقیانوسی معمولاً چهار تا شش برابر ارزان‌تر از حمل هوایی است. با آمارهایی مانند این، به راحتی می توان استدلال کرد که حمل و نقل اقیانوسی ارزان ترین گزینه حمل و نقل بین المللی است.

مقرون به صرفه بودن حمل و نقل دریایی یا اقیانوسی، آن را به گزینه ای مناسب برای شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ تبدیل کرده است. یک واقعیت مشهود این است که پولی که در حمل و نقل دریایی پس انداز می‌شود به سود شرکت می افزاید. چه کسی نمی‌خواهد از ارزان ترین روش حمل و نقل بین المللی استفاده کند؟

2-ایده آل برای حجم زیاد کالا

خدمات حمل و نقل دریایی این امکان را فراهم می‌کند تا محموله های با حجم زیاد را بسیار راحت تر از سایر وسایل حمل و نقل حمل کنید. در واقع حمل و نقل دریایی بهترین گزینه برای بارگیری حجم زیاد کالا است.

توانایی شرکت های حمل و نقل دریایی برای حمل محموله های بزرگ، سنگین یا حجیم و همچنین بارهای فله یا غیر کانتینری مناسب است. یک مزیت قابل توجه حمل و نقل دریایی حمل کالاهای حجیم و بار های سنگین است. ماشین‌آلات بزرگ، تجهیزات، لوازم ساخت و ساز و سایر موارد مختلف می‌تواند در میان محموله ها باشد. محموله های عظیم که اغلب برای حمل و نقل هوایی یا حتی حمل و نقل جاده ای بیش از حد سنگین یا بزرگ هستند، برای بسیاری از کشتی‌های حمل و نقل مشکلی ایجاد نمی‌کند.

محصولات حجیم مانند قطعات خودرو، ماشین آلات، قطعات صنعتی … به راحتی از این طریق حمل می‌شوند.

حمل و نقل از طریق دریا به این معنی است که احتمالاً یک کانتینر برای کالاهای خود اجاره خواهید کرد. یک باربری با تجربه مانند مکران ماشین می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از فضای خود داشته باشید. این روش حمل و نقل به ویژه برای اقلام سنگینی که ممکن است هزینه بیشتری برای حمل و نقل هوایی داشته باشند، مناسب است. کانتینرهای حمل و نقل را می‌توان به راحتی از کشتی تجاری به یک کامیون یا ریل برای سفرهای داخلی بیشتر منتقل کرد.


مقالات مرتبط :

دموراژ – مفهوم و هزینه‌ها

ترانشیپ چیست؟ | همه چیز در مورد ترانشیپ کالا

مزایای حمل و نقل دریایی
مزایای حمل و نقل دریایی

3-راه‌های تجاری مطمئن

حمل و نقل دریایی سنت و تاریخ طولانی تری دارد و بازارهای بین المللی مختلف را برای دهه‌ها به هم متصل کرده است.

تجارت خارجی وابستگی زیادی به حمل و نقل دریایی دارد که مهم ترین و مؤثرترین مسیرهای تجاری جهان را ترسیم و برنامه ریزی کرده است.

محدودیت‌های اندازه، وزن و شکلی که ممکن است هنگام حمل بار از طریق هوایی با آن‌ها مواجه شوید را فراموش کنید. حمل و نقل دریایی به شما امکان می دهد محموله های بزرگ، سنگین و حجیم را به هر مکانی که از طریق دریا متصل است حمل کنید. علاوه بر این، هزینه حمل و نقل بسیار ارزان تر از حمل و نقل هوایی خواهد بود. به همین دلیل است که شرکت ها حمل و نقل دریایی را برای حمل ماشین آلات سنگین، اقلام سنگین، واحدهای صنعتی و غیره انتخاب می کنند.

صرف نظر از اندازه محموله های شما، شرکت های حمل و نقل دریایی معمولاً می توانند نیازهای شما را برآورده کنند. محموله های کوچکتر را می توان با محموله های دیگر گروه بندی کرد تا یک کانتینر را پر کند و امکان تقسیم هزینه خدمات حمل و نقل را فراهم می کند. محموله‌های بزرگ‌تر می‌توانند یک یا چند کانتینر را پر کنند و گزینه‌های فله بی‌نظیری را به فرستندگان ارائه می‌دهند. در واقع، کشتی‌ها راه ایده‌آلی برای جابه‌جایی محموله‌ها هستند، زیرا برای حمل مقادیر زیادی کالا یا مواد خام طراحی شده‌اند.


همچنین ببینید:

قوانین حمل و نقل دریایی به همراه تویضحات مقررات تکمیلی

راه حل های تجاری دریایی و حمل و نقل (MTBS)


4-ایمنی در حمل  و نقل دریایی

کشتی ها به گونه ای طراحی شده اند که مواد خطرناک و محموله های خطرناک را با خیال راحت حمل کنند. این صنعت در جابجایی این گونه کالاها به خوبی مسلط است و مقرراتی برای تضمین ایمنی کشتی، خدمه، محموله و محیط زیست دارد. تلفات محموله ناشی از حوادث حین حمل و نقل با افزایش ایمنی دریانوردی به طور مداوم کاهش می یابد و در دهه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. کانتینر‌ها به گونه ای طراحی شده اند که در حین حمل و نقل برای امنیت بیشتر درزبندی و قفل شوند.

کشتی ها برای حمل انواع کالا با حداکثر ایمنی طراحی شده اند. پروتکل های مدیریتی و امنیتی بسیار دقیق هستند و حمل و نقل ایمن را تضمین می‌کنند.

یکی از مهمترین مزایای حمل و نقل دریایی این است که وسایل شما ایمن و مطمئن جابجا می‌شوند. یک کشتی تجاری می تواند مواد خطرناک یا محموله های خطرناک را بدون مشکل حمل کند. کانتینرها در حین حمل و نقل به طور ایمن قفل می‌شوند تا اشیاء با ارزش شما در مسیر امن نگه داشته شوند. اگر به درستی مدیریت شود، حمل و نقل دریایی کمترین تعداد تصادف را در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل دارد.

یکی از مهمترین مزایای حمل و نقل دریایی این است که می توانید محموله های خطرناک را با خیال راحت از طریق کشتی حمل کنید. با رعایت استانداردهای ایمنی بالا و اقدامات احتیاطی دقیق، حمل و نقل اقیانوس، حمل و نقل ایمن مواد خطرناک را تضمین می‌کند. بنابراین، حمل و نقل دریایی با کشتی، وسیله مورد تایید بین المللی برای حمل و نقل تقریباً تمام اقلام مورد تایید قانونی است.

5-دوستی با محیط زیست

در مقایسه با حمل و نقل دریایی، هوا و بسیاری از اشکال دیگر حمل و نقل دارای ردپای کربن بسیار بالاتری هستند. یک ضرر قطعی برای محیط زیست. از سوی دیگر، کشتی‌ها کارآمدترین روش حمل‌ونقل را ارائه می‌کنند و به ازای هر تن محموله، گرم کمتری انتشار گازهای خروجی از هر تن محموله نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل تولید می‌کنند. با پیشرفت فناوری کشتی‌های جدید و با استفاده از گزینه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) این آلاینده‌های کم‌مصرف همچنان رو به کاهش هستند.

هنگامی که شرکت مناسب را انتخاب کردید، می توانید از تحویل محموله در زمان موعود اطمینان حاصل کنید و حمل و نقل دریایی را ارزان ترین و بهترین روش حمل و نقل بدانید، مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل و مدیریت کننده هر گونه بار از عمان،چین،امارات به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت و بهترین شرایط می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

 

همچنبن ببینید: فرایندهای گمرکی و امور گمرک مربوط به صادرات و واردات

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *