کراس استافینگ (Cross Stuffing) چیست؟ | اهمیت کراس استاف

کراس استافینگ

کراس استافینگ چیست؟

کراس استافینگ (Cross Stuffing) به معنای، زمانی که محموله توسط دو خط کشتیرانی مختلف از مبدا به کشور ثالث و از آنجا به مقصد حمل می‌شود، است.

حمل و نقل لجستیک از اصطلاحات خاصی استفاده می‌کند. یکی از پرکاربردترین اصطلاحات، «کراس استافینگ» است.

کراس استافینگ، که به عنوان بارگیری متقابل نیز شناخته می‌شود. یک عمل لجستیکی است که شامل انتقال کالا از یک کانتینر به کانتینر دیگر یا تغییر حالت حمل و نقل به روش دیگری بدون ذخیره آن در انبار در بین جا‌به‌جایی است. معمولاً در یک مرکز حمل‌ونقل یا نقطه انتقال محموله رخ می‌دهد. جایی که محموله به سرعت از یک واحد حمل‌ونقل مانند کامیون یا کشتی تخلیه می‌شود و مستقیماً در حالت دیگری مانند کامیون یا هواپیما یا کشتی دیگر برای حمل و نقل بارگیری می‌شود.

نیاز به تغییر خط کشتیرانی در کشور ثالث وجود دارد که در آن محموله باید از کانتینر خط اول تخلیه و در کانتینر خط دوم بارگیری شود که به آن عملیات متقابل یا کراس استافینگ می‌گویند.

کانتینر‌های پر کردن متقاطع بخش مهمی از این فرآیند لجستیک است. برای جلوگیری از آسیب رساندن به کالاها و اطمینان از اینکه هر اقلام محموله به طور هوشمندانه روی پالت‌ها بارگیری می شوند و به آرامی پر می‌شوند، به کارکنان آموزش دیده و با تجربه لازم نیاز است.

چرا کراس استافینگ اهمیت دارد؟

با توجه به ظرفیت کانتینرها، برای به حداکثر رساندن استفاده از فضای کانتینر و هزینه های حمل و نقل پایین‌تر، پر کردن کانتینر در تجارت بین المللی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل، شرکت های حمل و نقل و ارائه دهندگان خدمات لجستیک در سراسر جهان این استراتژی را برای حفظ رقابت پذیرفته‌اند.


مقالات مرتبط :

دموراژ – مفهوم و هزینه‌ها

ترانشیپ چیست؟ | همه چیز در مورد ترانشیپ کالا

چارترینگ کشتی چیست؟


دلایل استفاده از کراس پر کردن در حمل و نقل دریایی چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که یک شرکت حمل‌و‌نقل یا یک فرستنده یا گیرنده کالا، تمایل به استفاده از کراس استاف را داشته باشد. در ادامه چند مورد را ذکر می‌کنیم:

  • گاهی اوقات هیچ سرویس مستقیمی به مقصد وجود ندارد.
  • زمانی که کشور مبدأ تحت تحریم است.
  • فروشنده اصرار دارد کالای خریداری شده را در کشوری غیر از کشور مبدا تحویل دهد.
  • به دلیل محدودیت های بندر و در دسترس نبودن فضای کافی برای تخلیه یا جا‌به‌جایی استفاده می‌شود.
کراس استافینگ
کراس استافینگ

مزایای کراس استافینگ

افزایش کارایی

پر کردن متقاطع فرآیند زمان بر نگهداری کالا در انبار را حذف می‌کند. با انتقال مستقیم محموله بین حالت های حمل و نقل، زمان جابجایی را کاهش داده و جریان کالا را تسریعپ پیدا می‌کند. این منجر به بهبود بهره وری، زمان کوتاه‌تر و افزایش رضایت مشتری می‌شود.

مقرون به صرفه بودن

یکی از مزایای اصلی کراس استافینگ به صرفه بودن آن است. این روش به فرستندگان اجازه می‌دهد تا محموله های خود را تجمیع کنند و هزینه حمل و نقل را به اشتراک بگذارند و در نتیجه هزینه های حمل و نقل را کاهش دهند.

بهینه سازی هزینه

با پر کردن متقاطع یا کراس استافینگ، نیاز به انبارداری میانی از بین می‌رود و هزینه‌های ذخیره سازی و هزینه های مرتبط را کاهش می‌دهد. استفاده از فضای کانتینر را بهینه می‌کند و امکان حمل محموله های بیشتری را در یک جا‌به‌جایی فراهم می‌کند. این فرآیند می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های حمل و نقل و بهبود کارایی هزینه در سراسر زنجیره تامین شود.


همچنین ببینید: TEU چیست؟


به حداقل رساندن زمان حمل و نقل

یکی دیگر از مزایای کراس استاف این است که می‌تواند زمان حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با تجمیع محموله‌های حمل‌کننده‌های مختلف، کانتینر می‌تواند سریع‌تر پر شود و زمان انتظار برای محموله‌های اضافی به حداقل می‌رسد و امکان حمل و نقل سریع‌تر را فراهم می‌کند.

انعطاف پذیری

کراس استافینگ(Cross-stuffing) انعطاف پذیری را در مدیریت فرآیند لجستیک فراهم می‌کند. این امکان سازگاری با تغییرات تقاضا، مسیرهای حمل‌ونقل یا شرایط پیش‌بینی‌نشده را امکان‌پذیر می‌سازد. این سازگاری به زنجیره تامین پاسخگوتر و انعطاف پذیرتر کمک می‌کند.

کراس استافینگ
کراس استافینگ

به حداکثر رساندن استفاده از فضای کانتینر

کراس استافینگ استفاده بهینه از فضای کانتینر را با ترکیب محموله های کوچکتر در یک کانتینر امکان پذیر می‌کند. در نتیجه، هزینه هر واحد حمل و نقل کاهش می‌یابد و کالاهای بیشتری را می توان به یکباره حمل کرد و آن را به یک راه حل کارآمد برای حمل کنندگان تبدیل می‌کند.

کاهش اثرات زیست‌محیطی

با بهینه‌سازی فضای کانتینر و ساده‌سازی فرآیند لجستیک، پر کردن متقاطع می‌تواند به کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند. با حمل و نقل کانتینرهای خالی کمتر، ردپای کربن در عملیات حمل و نقل را می توان به حداقل رساند و با اقدامات پایدار و اهداف زیست محیطی همسو شد.


لیست گمرکات ایران:

فهرست گمرکات در رویه صادرات

فهرست گمرکات در رویه واردات


کاهش خطرات حمل و نقل

کراس استاف همچنین می‌تواند به کاهش خطرات حمل و نقل، مانند آسیب یا از دست دادن محموله کمک کند. با ادغام محموله‌ها در یک کانتینر، فرستنده‌ها می‌توانند تعداد کانتینرهای مورد نیاز برای حمل و نقل را به حداقل برسانند که این امر خطر آسیب یا از بین رفتن را در طول حمل و نقل کاهش می‌دهد.

در این مقاله مغهوم کراس استافینگ، به همراه اهمیت و دلایل استفاده و همچنین مزایای این روش را بررسی کردیم. مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل و مدیریت کننده هر گونه بار از عمان،چین،امارات به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت و بهترین شرایط می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

 

همچنبن ببینید: فرایندهای گمرکی و امور گمرک مربوط به صادرات و واردات

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *