مواد غذایی فاسد شدنی چگونه از راه دریا ارسال می شوند؟

مواد غذایی از راه دریا

حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی از راه دریا

زنجیره پویای تقاضا و عرضه، جابجایی کالاها بین مراکز تولید و تقاضا را محصوصا برای مواد غذایی ضروری می کند. حمل و نقل کالا چه فاسدشدنی و چه غیر قابل فاسد شدن نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد.
مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل کننده هر گونه بار از چین به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

به طور معمول، کالاهای فاسد نشدنی آنهایی هستند که نیازی به سردخانه یا شرایط نگهداری خاصی ندارند. آنها برای مدت طولانی در شرایط نگهداری معمولی نگهداری می شوند.

از سوی دیگر، کالاهای فاسدشدنی مانند مواد غذایی در صورتی که در شرایط کنترل شده دمایی نگهداری نشوند، فاسد می شوند. آنها عمر مفید کوتاهی دارند که فقط با نگهداری در این شرایط توصیه شده قابل افزایش است.

مواد غذایی مانند نان، میوه ها و سبزیجات، لبنیات، گوشت و مرغ، غذاهای دریایی و دارویی نمونه هایی از اقلام فاسد شدنی هستند. آنها به شرایط نگهداری خاصی نیاز دارند و باید در کانتینر تمیز و با دمای کنترل شده حمل شوند. این امر برای حفظ کیفیت این اقلام در زمانی که از محل تولید خود به بازار و مشتری نهایی منتقل می شوند ضروری است.

تقریباً تمام داروها، علاوه بر محل نگهداری خنک و خشک به محافظت در برابر نور مستقیم خورشید و رطوبت نیاز دارند. به طور مشابه، برخی از تجهیزات الکترونیکی باید در محیطی عاری از گرما، رطوبت، گرد و غبار و دمای بالا نگهداری شوند. هر گونه انحراف در این دستورالعمل‌ها، باعث خرابی این محصولات قبل از پایان عمر آنها شود.

حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی

حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی همیشه یک چالش در لجستیک بوده است. هماهنگی جابجایی چنین محموله ای بین انبار تامین کننده، حمل و نقل، گمرک و مقامات بهداشتی و مشتری آسان نیست. هرگونه محاسبات نادرست می تواند منجر به زیان هنگفتی برای ذینفعان شود.

ساده ترین راه برای حمل و نقل اقلام فاسد شدنی، سریع ترین روش حمل و نقل – هوایی است. با این حال، محدودیت های خود را دارد. به عنوان مثال، حمل و نقل محموله هوایی در مقایسه با حمل و نقل جاده ای، ریلی یا دریایی گران است و به همین دلیل ممکن است حمل و نقل محموله های هوایی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.

محموله‌های هوایی که از طریق شرکت‌هایی بدون دستگاه‌های اشعه ایکس محموله خود حمل می‌شوند، باید قبل از بارگیری در هواپیما، در طول دوره خنک‌سازی اجباری 24 ساعته منتظر بمانند. این کار به دلایل امنیتی انجام می شود.

مواد غذایی از راه دریا
مواد غذایی از راه دریا

کانتینر‌های مدرن و تجهیزات کنترل دما تحولی در زمینه حمل و نقل محموله های فاسد شدنی به ویژه مواد غذایی فاسد شدنی ایجاد کرده است. کانتینر‌های کنترل شده با دما معمولاً به عنوان کانتینر صخره ای یا کانتینر یخچالی شناخته می شوند.

کانتینر یخچال دار

حمل و نقل محموله های فاسد شدنی توسط کانتینرهای محموله بین وجهی با دمای کنترل شده، از طریق دریا، ترجیح داده شده ترین روش برای در نظر گرفتن حجم محموله و هزینه است.

درجه حرارت در چنین کانتینر‌هایی  ممکن است در سطح مورد نظر برای حفظ کیفیت محموله تنظیم شود. ممکن است در دماهای پایین تا بسیار پایین مانند حمل و نقل گوشت منجمد یا در محدوده دمایی محیط تنظیم شود. این بستگی به نوع محموله ای دارد که در حال حمل و نقل است و طبق دستورالعمل تولید کننده یا سازنده کالا درج شده است.

از کانتینر‌های یخچال دار برای حمل گوشت و غذاهای دریایی در دمای 30- درجه سانتی گراد استفاده می شود. می توان از همان ظرف برای جابجایی مواد غذایی محیط در دمای 24+ درجه سانتیگراد پس از تمیز کردن ظرف استفاده کرد.

مواد غذایی از راه دریا
مواد غذایی از راه دریا

تراکم

میعانات عامل اصلی خراب شدن و فاسد شدن کالاهای فاسد شدنی و همچنین بسته بندی آنها است. از این رو، تمام تلاش ها باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که تراکم در حین بارگیری و تخلیه محموله ایجاد نمی شود. این زمانی است که بیشتر در معرض چگالش است زیرا تفاوت دما بین انبار و کانتینر بار وجود دارد.

معمول است که قبل از بارگیری مواد غذایی فاسد شدنی، یک کانتینر یخچالی را از قبل سرد کنید. سپس در زمان بارگیری خاموش می شود تا از تراکم جلوگیری شود. ظرف پس از بارگیری باید فضای کافی در داخل برای گردش هوا داشته باشد. گردش هوا در داخل یک محفظه بار تضمین می کند که کالاهای فاسد شدنی داخل آن تازه بمانند و کانتینر دمای یکنواخت و تنظیم شده ای داشته باشد.

در موارد خاص، ظروف خشک با آسترهای عایق یا پانل های خلاء پوشانده می شوند تا دمای کالاهای بارگیری شده را حفظ کنند، اگرچه ممکن است این روش چندان مؤثری برای حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی در مسافت طولانی نباشد.

برخی دیگر از عوامل کلیدی که باید در هنگام ارسال محموله های فاسد شدنی از طریق حمل و نقل دریایی در نظر گرفته شوند در اینجا آورده شده است.

همچنین ببینید: همه چیز درباره حمل و نقل دریایی و دستورالعمل های گام به گام

زمان سنجی

هنگام حمل و نقل اقلام فاسد شدنی، زمان بسیار مهم است. زمان انتظار در بنادر، انتظار برای ترخیص کالا از گمرک، حمل و نقل و غیره باید در محاسبه زمان کلی در نظر گرفته شود. زمان تحویل چیست؟ کل زمان انتقال محموله شما بین دو یا چند مکان است. زمان تحویل یک عامل کلیدی در برنامه ریزی و پیش بینی است.

تاخیرهایی که در زمان تحویل در نظر گرفته نمی شوند می توانند منجر به انقضای مواد شوند. اینجاست که باربری های باتجربه وارد می شوند. با تجربه و تماس های آنها می توان از بسیاری از تاخیرهای ذکر شده در بالا جلوگیری کرد.

می توان مسیرهای بهتری را برای جابه جایی کالاهای فاسد شدنی انتخاب کرد. کالاهای فاسد شدنی با ماندگاری محدود باید دقیقاً طبق برنامه ترخیص شده و تحویل داده شوند. هر زمان که تاخیری پیش‌بینی شود یا با آن مواجه شد، باید ترتیبات ذخیره‌سازی با دمای کنترل‌شده آن‌ها انجام شود.

کنترل کیفیت و فناوری

محصولات ارسال شده باید تمیز و بسته بندی شده سالم باشند. بسته های آسیب دیده یا نشتی می تواند منجر به آلودگی و فساد شود. همچنین کانتینری که این گونه کالاها را حمل می کند باید تمیز باشد، به خصوص کف، دیوارهای داخلی و درها. باید عاری از قارچ های میکروسکوپی و سایر موجودات باشد.

تمیز کردن کامل این ظرف تضمین می‌کند که بویی که ممکن است به محموله‌های دیگر مانند مواد غذایی برسد، نداشته باشد. شیارهای چارچوب درب باید تمیز و یکنواخت باشد تا از بسته شدن درب و آب بندی کامل ظرف اطمینان حاصل شود.

زنجیره سرد محموله های فاسد شدنی باید در طول سفر حفظ شود. فناوری های مختلفی مانند شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، ردیابی محموله و غیره را می توان برای ردیابی محموله و برنامه ریزی بر اساس آن استفاده کرد. سنسورها و مانیتورهای دما و رطوبت به تشخیص خرابی تجهیزات تبرید در مسیر کمک می کنند و اقدامات فوری لازم برای محافظت از کالا را انجام می دهند.

مواد غذایی از راه دریا
مواد غذایی از راه دریا

دستورالعمل ها و برچسب گذاری

یک عامل مهم در هنگام ارسال محموله‌های فاسد شدنی، ارائه دستورالعمل‌های واضح به کسانی است که کالا را جابجا می‌کنند. برچسب‌هایی که دستورالعمل‌های جابجایی و ذخیره‌سازی را نشان می‌دهند می‌توانند به حفظ کیفیت و وضعیت محموله‌های فاسد شدنی کمک کنند. کلیه ذینفعان ضروری به ویژه مشتری باید از شرایط نگهداری و حمل و نقل کالا مطلع شوند.

گیج های دما ممکن است دما را بر حسب سانتیگراد و همچنین فارنهایت نشان دهند. باید به صراحت ذکر شود که تنظیم بار، سانتیگراد است یا فارنهایت. هر ساله چندین مورد از خسارت کالا در نتیجه سردرگمی در تنظیمات دما توسط شرکت های بیمه رسیدگی می شود.

از جمله، فرستنده و ارائه‌دهنده خدمات او باید در مورد ترتیبات جایگزینی که در صورت وقوع یک اتفاق احتمالی مانند فضای ذخیره‌سازی مناسب، نیروی کار و تجهیزات برای جابجایی محموله و غیره اتخاذ می‌شود، بحث و تصمیم گیری کنند.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل کننده هر گونه بار از چین به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *