ترانشیپ چیست؟ | همه چیز در مورد ترانشیپ کالا

ترانشیپ چیست؟

راهنمای کامل ترانشیپ کالا

ترانشیپ چیست؟

ترانشیپ به معنای ساده، تخلیه کانتینر از یک کشتی و بارگیری آن در کشتی دیگر است.

هیچ خط کشتیرانی وجود ندارد که بتواند تمام بنادر در سراسر جهان را با یک سرویس پوشش دهد و بنابراین خدمات به خطوط تجاری تقسیم می شوند.

ترانشیپ معمولا زمانی اتفاق می افتد که هیچ مسیر تجاری مستقیمی بین محل صادرات و واردات وجود نداشته باشد. در این مقاله همه چیز را در مورد ترانشیپ، مراکز اصلی و نحوه ردیابی کانتینرها توضیح داده می‌‌شود.

حدود 90 درصد تجارت جهانی از طریق اقیانوس انجام می شود. برای هزاران سال، حمل و نقل اقیانوسی موثرترین روش برای جابجایی مقادیر زیادی کالا در سراسر جهان بوده است.

با این حال، همه پورت ها در سراسر جهان به طور مستقیم متصل نیستند. این جایی است که ترانشیپ به تجارت حمل و نقل کمک می کند.

همچنین ارسال محموله خود از طریق ترانشیپ نسبتاً ارزان تر از ارسال مستقیم آن به بندر مقصد است.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل کننده هر گونه بار از عمان به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

 

مرکز ترانشیپ یا حمل و نقل

Transshipment (همچنین به عنوان trans-shipment  شناخته می شود) به معنای تخلیه محموله از یک کشتی و بارگیری آنها در کشتی دیگر برای تکمیل سفر به مقصد نهایی است.

بسیاری از خطوط بزرگ مانند MSC، Maersk و غیره دارای خدماتی هستند که تقریباً تمام نقاط جهان را از طریق اتصالات ترانشیپ از یک بندر یا بندر دیگر پوشش می دهند.

این خطوط همچنین دارای مواردی هستند که به عنوان Transhipment Hub شناخته می شوند که در مسیرهای خدماتی خود پورت هایی را دارا هستند که گزینه های اتصال ترانشیپ به سایر نقاط جهان را دارند.

مثال: مرکز ترانشیپ MSC برای خدمات آنها به استرالیا، پورت لوئیس است، مرکز انتقال مرسک برای خدمات آنها به خاورمیانه، صلاله است.

این مفهوم جابجایی واقعاً جهان را به هم متصل می کند و فرد می تواند یک کانتینر را از هر نقطه به هر نقطه جهان حمل کند.

در طول حمل و نقل، کانتینرها در سایت تخلیه می شوند، دوباره در کشتی دیگری بارگیری می شوند و به نقطه پایانی حمل می شوند. مکان میانی یا نقطه انتقال محموله به عنوان مرکز حمل و نقل یا ترانشیپ شناخته می شود.

همچنین ببینید: بررسی فرایندهای گمرکی (گمرک) مربوط به صادرات و واردات

ترانشیپ

 

مثال ترانشیپ

یک مثال عالی از حمل و نقل می تواند حمل و نقل از دوربان در آفریقای جنوبی به مانیل در فیلیپین باشد زیرا هیچ ارتباط مستقیمی بین این دو بندر وجود ندارد. کانتینرهای عازم مانیل با یک کشتی از آفریقای جنوبی به سنگاپور منتقل می شوند و سپس در کشتی دوم از سنگاپور به مانیل بارگیری می شوند.

در این مورد، سنگاپور مرکز حمل و نقل خواهد بود – بندری که به بنادر مبدا و مقصد متصل است.

دلایل ترانشیپ

حمل و نقل ترانشیپ یک فرآیند بسیار رایج در صنعت حمل و نقل است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا آنها رخ می دهند.

عدم ارتباط مستقیم بین مکان ها

یکی از دلایل اصلی حمل و نقل ترانشیپ زمانی است که هیچ راه مستقیمی یا فقط یک حمل و نقل گران قیمت برای ارتباط مستقیم هوایی، زمینی یا دریایی بین بندر مبدا و بندر مقصد امکان پذیر است.

بندر مقصد در دسترس نیست

یکی دیگر از دلایلی که حمل کنندگان، حمل و نقل ترانشیپ را انتخاب می کنند، زمانی است که بندر مقصد به دلیل جزر و مد در دسترس نیست یا اینکه بندر قادر به پذیرش کشتی های بزرگ نیست. در چنین حالتی، کانتینرها برای رسیدن به بندر مقصد به یک کشتی کوچکتر منتقل می شوند.

کاهش هزینه ها

صرف نظر از بندر، حمل و نقل مستقیم معمولاً پرهزینه است. گزینه حمل و نقل چند مرحله‌ای ممکن است بیشتر طول بکشد اما حداقل هزینه حمل و نقل را برای حمل کالا تضمین می‌کند.

حمل و نقل چند نوعی

حمل و نقل چند نوعی، ترکیبی از دو یا چند روش حمل و نقل به منظور انتقال محموله از یک مکان به مکان دیگر است. چنین مواردی همچنین مستلزم ترانشیپ است. برای مثال، ممکن است مجبور شوید یک محموله را با راه آهن از نقطه A به B و از طریق دریا از نقطه B به C منتقل کنید.

همچنین ببینید:

شیپینگ اوردر یا سفارش حمل و نقل چیست؟

راه حل های تجاری دریایی و حمل و نقل (MTBS)

ترانشیپ کالا

 

تفاوت بین حمل و نقل مستقیم و حمل و نقل ترانشیپ

اولین تفاوت که واضح است، روش حمل و نقل روش مستقیم از طریق یک کشتی به مقصد حمل می‌شود.

تفاوت بعدی در روش ترانشیپ تعداد پورت ها یا بندر ها سه یا بیشتر است ولی در روش مستقیم، کالا فقط بندر های مبدا و مقصد را طی می‌کند.

تفاوت سوم هزینه حمل و نقل در روش مستقیم به مراتب بیشتر است.

و تفاوت آخر در روش حمل و نقل چند مرحله‎‌ای زمان بیشتری نسبت به روش مستقیم سپری می‌شود.

چگونه حمل و نقل ترانشیپ را ردیابی کنیم

در حالی که ممکن است دلایل تاخیر در حمل و نقل در دسترس شما نباشد، کاری که می توانید انجام دهید این است که به مشتریان خود در مورد محموله آنها اطلاع رسانی کنید. انجام این کار باعث ایجاد اعتماد آنها در کسب و کار شما می شود. به علاوه، اگر مشتریان خود را از قبل در مورد تاخیر مطلع کنید، آنها درک بیشتری خواهند داشت. در مقایسه با این که اطلاع رسانی آنها در آخرین لحظه انجام شود.

یکی از راه‌های پیگیری کانتینرهای خود این است که به وب‌سایت شرکت حامل بروید و شماره بارنامه (BOL) خود را وارد کنید یا با شرکت حمل کننده کانتینر تماس بگیرید.

شلوغ ترین مراکز حمل و نقل ترانشیپ در جهان کدامند؟

برخی از شلوغ ترین مراکز حمل و نقل بندر شانگهای، بندر سنگاپور و بندر شنژن هستند. این بنادر حجم زیادی از حمل و نقل را انجام می دهند و همچنین شلوغ ترین بنادر جهان هستند.

نتیجه

ترانشیپ به معنای تخلیه کالا از یک کشتی و بارگیری آنها در کشتی دیگر برای تکمیل سفر به بندر مقصد نهایی است.

برخی از دلایل رایج حمل و نقل عبارتند از فقدان ارتباط مستقیم بین مکان ها، محدودیت های تجاری بین کشورها و کاهش هزینه ها.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل کننده هر گونه بار از عمان به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *