راه حل های تجاری دریایی و حمل و نقل (MTBS)

راه حل های تجاری دریایی

راه حل های تجاری دریایی و حمل و نقل یا MTBS

راه حل های تجاری دریایی و حمل و نقلMTBS (Maritime & Transport Business Solutions) یک شرکت مشاوره مالی و استراتژی بین المللی است. که راه حل های تجاری کارآفرینی را به مشتریان در بخش دریایی و حمل و نقل ارائه می دهد. MTBS در بنادر و پایانه ها تخصص دارد و تخصص پیشرو در زمینه های استراتژی، ارزش گذاری، معاملات و امور مالی را ارائه می دهد.

این شرکت دانش بخش بازار و شایستگی های مالی پیشرفته خود را در یک ارزش پیشنهادی ترکیب می کند.

راه حل های نوآورانه برای مشارکت های عمومی و خصوصی بنادر

متعهد است که مشتاقانه با مشتریان خود برای دستیابی به راه حل های پایدار کار کند. MTBS برای هوش و تجربه کار با بنادر خود نه تنها از تجربه خود استفاده می کند، بلکه این شرکت می تواند به شبکه بین المللی گسترده خود در بخش بندر نیز روی بیاورد. MTBS دسترسی مستقیم به اپراتورهای ترمینال، خطوط کشتیرانی و مؤسسات مالی در سراسر جهان دارد.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران. حمل و مدیریت کننده هر گونه بار از چین، عمان، امارات به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

 

تجارت حمل  و نقل دریایی

حمل و نقل همیشه یک بازیگر کلیدی در لجستیک جهانی بوده است. در سال های اخیر افزایش تقاضا برای استفاده از حمل و نقل دریایی، احتمالاً به دلیل ظهور فناوری های جدید و تجارت الکترونیکی بوده است. حمل و نقل به یک انتخاب ایده آل برای رفع این نیازهای جدید تبدیل شده است.

بر اساس داده های اخیر، تخمین زده شده است که حمل و نقل دریایی، 80 تا 90 درصد لجستیک بین المللی را تشکیل می دهد. این اعداد بسیار مرتبط برای درک اهمیت این نوع حمل و نقل هستند.

اما چرا حمل و نقل دریایی اهمیت بیشتری پیدا می کند؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به حمل‌ونقل دریایی و تمام مزایای آن بیندازیم. با ما همراه باشید.

حمل و نقل دریایی چیست؟

مفهوم خیلی پیچیده نیست. حمل و نقل دریایی اصطلاحی است که محموله های بزرگ حمل شده توسط کشتی های باری را مشخص می کند.

از دهه 1960، حمل و نقل شروع به استفاده از کانتینر کرد، حمل و نقل محموله های بزرگ را تسهیل کرد، هزینه ذخیره سازی و نظارت بر محصول را کاهش داد.

با تمام این اوصاف، لجستیک دریایی به یکی از گزینه های اصلی حمل و نقل کالا تبدیل شده است.

بیایید کمی عمیق تر به ویژگی های خاص حمل و نقل دریایی بپردازیم که آن را در لجستیک بین المللی امروز بسیار مرتبط می کند.

ویژگی های حمل و نقل دریایی

همانطور که قبلا ذکر شد، حمل و نقل دریایی بخش بسیار مهمی از لجستیک بین المللی است. این یک واقعیت تصادفی نیست. بیش از هر چیز به دلیل ویژگی های جذابی است که آن را تعریف می کند.

بیایید به ویژگی های اصلی حمل و نقل دریایی نگاهی بیندازیم:

  • ظرفیت زیاد: این شناورها به دلیل ظرفیت بالای خود متمایز هستند که انطباق با سایر انواع حمل و نقل بسیار دشوار است. این ظرفیت بالا یکی از دارایی های بزرگ لجستیک دریایی است.
  • حمل و نقل بین المللی: حمل و نقل اقیانوسی قادر است مقادیر زیادی را با هزینه کمتر در سطح بین المللی حمل کند.
  • حمل و نقل همه کاره لجستیک دریایی: از تطبیق پذیری بالایی برخوردار است. کشتی هایی از انواع مختلف وجود دارند که می توانند با هر نوع محموله ای سازگار شوند.
  • رقابت: علیرغم برخی موارد، حمل و نقل دریایی با اصل رقابت آزاد اداره می شود، بنابراین طیف گسترده ای از عرضه وجود دارد.

این ویژگی ها نشان دهنده جذابیت این نوع لجستیک است که می تواند با هر کسب و کار و نیازی سازگار شود.

راه حل های تجاری دریایی

انواع حمل و نقل دریایی

به لطف تطبیق پذیری زیاد لجستیک دریایی، امکان شناسایی انواع مختلف حمل و نقل دریایی وجود دارد. این محموله و حجم آن است که معمولاً انواع حمل و نقل دریایی را مشخص می کند که می توانیم پیدا کنیم.

در ادامه برخی از رایج ترین انواع حمل و نقل دریایی در این لجستیک را لیست خواهیم کرد:

کشتی های کانتینری

آنها رایج ترین نوع کشتی هستند که برای حمل و نقل کالا استفاده می شود. سازماندهی به وسیله کانتینرها امکان کنترل بهتر و حجم زیاد محموله را فراهم می کند.

آنها کشتی های بزرگ، مدرن و پیشرفته ای هستند که حتی برای تولید گازهای گلخانه ای صفر طراحی شده اند.

کشتی باری عمومی

این یک نوع کشتی اساسی تر است، اجازه استفاده از ظروف را نمی دهد. بیشترین کاربرد آن برای حمل و نقل محموله خشک است. این نوع شناور جرثقیل مخصوص به خود را برای بارگیری و تخلیه کالا دارد.

کشتی حامل فله

به آنها فله‌بر نیز گفته می‌شود، زیرا برای حمل و نقل دریایی محموله‌های فله (مانند مواد معدنی، کود و غیره) استفاده می‌شوند.

آنها یک نوع حمل و نقل بسیار متنوع هستند که با کالاهای مختلف سازگار می شوند و برای اهداف مختلف استفاده می شوند.

کشتی یخچالی یا یخچال‌دار

همانطور که از نام آن پیداست، این ظرف دارای ظرفیت تبرید است که آن را برای حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی ایده آل می کند.

به دلیل نوع محموله ای که حمل می کنند، سرعت این نوع شناورها از سایر شناورها بیشتر است. یکی دیگر از واقعیت های جالب در مورد کشتی های داور این است که آنها معمولاً سفید هستند تا تا آنجا که ممکن است پرتوهای خورشید را منعکس کنند و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنند.

همچنین ببینید:

همه چیز درباره حمل و نقل دریایی و دستورالعمل های گام به گام

بررسی فرایندهای گمرکی (گمرک) مربوط به صادرات و واردات

کشتی های باربری سنگین

کشتی های ویژه ای که برای حمل و نقل محموله های بسیار سنگین طراحی شده اند. به طور گسترده در پروژه های صنعتی استفاده می شود.

Roll on – کشتی رورو

آنها نوعی کشتی هستند که محموله های چرخدار، معمولاً ماشین آلات، اتومبیل، کامیون و غیره را حمل می کنند.

کشتی هایی که برای ایمن سازی و تعمیر این نوع کالاها با عناصر بی حرکت حرفه ای طراحی شده اند.

بسیاری از انواع دیگر کشتی ها مانند تانکر، دام… تطبیق پذیری زیاد حمل و نقل دریایی، انواع مختلف حمل و نقل و طراحی کشتی ها را برای این منظور تسهیل می کند.

راه حل های تجاری دریایی

چرا حمل و نقل دریایی را انتخاب کنید؟

همانطور که در بالا ذکر شد، تقریباً 90 درصد کالاها از طریق دریا حمل می شود و این امر با توجه به وجود انواع دیگر حمل و نقل، شایستگی خود را دارد.

چرا شرکت ها حمل و نقل دریایی را انتخاب می کنند؟ بیایید به برخی از دلایلی که صنایع و مشاغل در سراسر جهان حمل و نقل را انتخاب می کنند نگاهی بیندازیم:

  • عامل اقتصادی: داده ها نشان می دهد که هزینه حمل و نقل دریایی 4 تا 6 برابر کمتر از حمل و نقل هوایی است. بنابراین، لجستیک دریایی نسبت به سایر گزینه ها مقرون به صرفه تر است.
  • افزایش ظرفیت بار: شکی نیست که لجستیک دریایی ظرفیت بار بسیار بیشتری نسبت به سایر گزینه های حمل و نقل دارد. این یکی از ویژگی های مهمی است که به حمل و نقل دریایی ارزش بیشتری می دهد.
  • امنیت: لجستیک دریایی تحت سیاست ها و پروتکل های امنیتی سختگیرانه عمل می کند. تلفات بار در اثر حوادث هر ساله کاهش می یابد و ثابت می کند که این یک سرویس بسیار ایمن است.

همه این دلایل به همراه کارایی بیشتر و احترام به محیط زیست، لجستیک دریایی را به یکی از اولین گزینه ها برای حمل و نقل کالا تبدیل می کند.

در صورت نیاز به واردات یا صادرات از طریق دریا و هر گونه حمل  و نقل دریایی، با کارشناسان حمل و نقل و لجستیک ما تماس بگیرید تا بهترین راه حل را برای نیازهای خود بیابید.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران. حمل و مدیریت کننده هر گونه بار از چین، عمان، امارات به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *