شهرستان مطرح عمان – بندر سلطان قابوس

شهرستان مطرح| سلطان قابوس عمان

شهرستان مطرح – حمل بار از/به بندر مطرح یا سلطان قابوس

مَطرَح، همچنین به نام Mutrah یا Muttrah، شهری در عمان، در ساحل خلیج عمان، درست در غرب مسقط نوشته شده است. مطرح به طور سنتی مرکز تجاری و بندر اصلی کشور بوده است. بندر قابوس یا سلطان قابوس، تأسیسات بندری جدید شهر، در دهه 1970 تکمیل شد. بندر الفهل در 3 مایلی (5 کیلومتری) غرب، پایانه نفتی عمان است و با خطوط لوله به میادین نفتی در جنوب متصل می شود. مطرح بازار بزرگ ماهی دارد که ماهی تازه را برای مصارف داخلی می فروشد و ماهی منجمد را برای صادرات فرآوری می کند.

این شهر نقطه عزیمت کاروان هایی است که با میوه، ماهی، مروارید و سایر کالاها به داخل کشور سفر می کنند. کشتی سازی و تعمیر کشتی نیز از نظر اقتصادی مهم هستند.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران. حمل و مدیریت کننده هر گونه بار از چین، عمان، امارات به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

مطرح محلی برای بازدید

برای مسافرانی که به دنبال یک منطقه تاریخی برای بازدید هستند که در نزدیکی پایتخت عمان است، مطرح مکانی است که باید از آن بازدید کنید. در حالی که اکثر مردم فکر می کنند که ماترا به سادگی یک منطقه از مسقط است، در واقع یک شهر جداگانه است که در قسمت شمالی کشور واقع شده است. این مکان پیش از کشف نفت در منطقه، زمانی مرکز تجارت کشور محسوب می شد. با وجود انتقال مراکز تجاری، این شهر همچنان به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ در منطقه محسوب می شود و هنوز یکی از بزرگترین بنادر دریایی را در اینجا دارد.

از آنجایی که مظرح بسیار نزدیک به مسقط است، تعداد کمی از مردم نیاز به اقامت شبانه در آنجا را می یابند و در عوض سفر به ماترا را بخشی از سفر خود به مسقط می دانند. مردمی که به مظرح در عمان سفر می‌کنند این کار را برای بازدید از برخی مکان‌های تاریخی قدیمی که در آنجا یافت می‌شوند، انجام می‌دهند، مانند سوق مطره، که یک بازار سنتی است که بخشی از منطقه تجاری قدیمی این منطقه است و سور اللوطیه که یک جامعه قدیمی دیواری که از خانه های کوچک قدیمی تشکیل شده است.

آب و هوای مطرح

آب و هوا در قسمت داخلی گرم و خشک و در کنار ساحل گرم و مرطوب است. دمای تابستان در پایتخت مسقط و سایر مناطق ساحلی اغلب به 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) با رطوبت بالا می رسد. زمستان‌ها معتدل است و کمینه آن به طور متوسط ​​حدود 63 درجه فارنهایت (17 درجه سانتیگراد) است. دماها در داخل مشابه هستند، اگرچه در ارتفاعات بالاتر معتدل تر هستند. تحت تسلط بادهای موسمی تابستانی است و آب و هوای صلاله را نسبت به شمال عمان معتدل تر می کند. بارندگی در سرتاسر کشور حداقل است و به طور متوسط ​​تنها حدود 100 میلی متر در سال است، اگرچه بارش در کوه ها شدیدتر است.

مردم عمان ( مسقط – مطرح )

بیش از نیمی از جمعیت عمان عرب هستند. با این حال، تعداد زیادی از قومی بلوچ – که در چند قرن گذشته از ایران و پاکستان به عمان مهاجرت کردند – در نزدیکی ساحل در البطینه زندگی می کنند. منطقه شهری مسقط-مطرح از دیرباز محل سکونت تعداد قابل توجهی از ایرانیان قومی و بازرگانانی از اجداد جنوب آسیا بوده است که برخی از آنها نیز در امتداد البطینه زندگی می کنند. قابل توجه در میان دومی ها لیواتی ها هستند که در اصل از سند (اکنون در پاکستان) آمده اند اما قرن ها در عمان زندگی می کنند.

چندین گروه بزرگ عرب در امتداد دشت ساحلی ظفار غالب هستند. ساکنان کوه‌های ظفار به جبالی‌ها یا «اهالی کوه‌ها» معروف هستند. آنها از نظر قومی از اعراب ساحلی متمایز هستند و تصور می شود که از نوادگان مردم ارتفاعات یمن باشند.

شهرستان مطرح| سلطان قابوس عمان
شهرستان مطرح| سلطان قابوس عمان

زبان

عربی زبان رسمی است و عربی استاندارد مدرن در مدارس تدریس می شود. علاوه بر این، تعدادی از لهجه‌های عربی محلی صحبت می‌شود که برخی از آنها مشابه گویش‌هایی است که در دیگر کشورهای خلیج فارس صحبت می‌شود، اما بسیاری از آنها با گویش‌های مناطق مجاور قابل فهم نیستند. برای مثال، جبالی ها به لهجه های قدیمی عربی جنوبی صحبت می کنند. این گویش‌ها با اکثر گویش‌های دیگر که از عربی شمالی مشتق شده‌اند (همانطور که عربی استاندارد مدرن است) تفاوت زیادی دارند. انگلیسی، فارسی و اردو نیز صحبت می‌شود و تعدادی از عمانی‌های سواحیلی‌زبان متولد زنگبار و جاهای دیگر در شرق آفریقا هستند که پس از سال 1970 به عمان بازگشتند. به زبان‌های مختلف جنوب آسیا نیز صحبت می‌شود.

همچنین ببینید:

همه چیز درباره حمل و نقل دریایی و دستورالعمل های گام به گام

بررسی فرایندهای گمرکی (گمرک) مربوط به صادرات و واردات

جمعیت مردم عمان

جمعیت عمان عمدتاً شهری است اما دارای تعدادی سکونتگاه سنتی روستایی است. اینها معمولاً در نزدیکی دامنه‌های کوه‌های هجار قرار دارند، جایی که افلاج آبیاری می‌کنند. علاوه بر دهکده های کوچک، تعدادی شهر بزرگ از جمله نیزوا، بهله، ایزکی و عبری در قسمت داخلی یا جنوب غربی هجار غربی یافت می شود. ساحل البطینه فرصت‌هایی را برای ماهیگیری و همچنین کشت آبی فراهم می‌کند و از این رو پرجمعیت‌تر است، با شهرهای بزرگی مانند شینَش، صوحار، الخابوره، المصنعه و برکه. تقریباً یک چهارم جمعیت در البطینه زندگی می کنند. الرستاق، عوابی و نخل سکونتگاه های اصلی در سمت الباطینه در غرب حجر هستند.

اقتصاد عمان

عمان کشوری روستایی و کشاورزی است و ماهیگیری و تجارت خارج از کشور برای جمعیت ساحلی مهم است. نفت در مقادیر تجاری در سال 1964 در عمان کشف شد و اولین بار در سال 1967 صادر شد. متعاقباً تولید و صادرات نفت به سرعت بر اقتصاد این کشور مسلط شد. درآمدهای نفتی تقریباً دو پنجم تولید ناخالص داخلی (GDP) و حدود سه چهارم درآمد دولت را تشکیل می دهد.

با پیش بینی کاهش نهایی ذخایر نفت، دولت در سال 1996 طرحی را برای دوران پس از نفت آغاز کرد که بر توسعه منابع گاز طبیعی کشور برای سوخت رسانی به صنعت داخلی و صادرات به شکل گاز طبیعی مایع (LNG) متمرکز بود. عمان همچنین به دنبال تنوع بخشیدن و خصوصی سازی اقتصاد خود علاوه بر اجرای سیاست عمانی سازی نیروی کار خود بود. در پایان دهه 1990، طرح خصوصی سازی بیشتر از سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (کویت، قطر، عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی) پیش رفت. از ویژگی های قابل توجه این برنامه می توان به گسترش بازار سهام کشور، فروش چندین شرکت دولتی و ایجاد فضای سرمایه گذاری آزادتر اشاره کرد. توسعه کشور تا حدی توسط شورای همکاری خلیج فارس کمک شده است.

منابع طبیعی همچون نفت

تولید نفت خام در طول رونق نفت در دهه 1970 بالا بود و کاهش قیمت نفت در دهه 1980 باعث شد تا دولت در تلاش برای حفظ درآمد، تولید خود را افزایش دهد. با این حال، این سیاست در سال 1986 زمانی که عمان از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیروی کرد و به دنبال حفظ سطح قیمت ها از طریق کاهش تولید با هدف کاهش عرضه جهانی نفت بود، معکوس شد. تولید مجدداً در دهه 1990 افزایش یافت و در اوایل قرن بیست و یکم تولید نفت کشور تقریباً سه برابر میزان تولید نفت در دهه 1970 بود. با این حال، عمان همچنان از رتبه‌های بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت جهان عقب‌تر است.

شهرستان مطرح| سلطان قابوس عمان

تولیدات غیرنفتی

تولیدات غیر نفتی عمان شامل محصولات معدنی غیرفلزی، مواد غذایی و مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی است. توسعه صنعتی که تا قبل از سال 1970 تقریباً وجود نداشت، با تغییر دولت آغاز شد که به سال‌ها انزوا در عمان پایان داد. از آن زمان به سمت پروژه‌هایی که زیرساخت‌های کشور را بهبود می‌بخشند، مانند ژنراتورهای برق، مجتمع‌های نمک‌زدایی و کارخانه‌های سیمان در خارج از مسقط و صلاله، گرایش پیدا کرده است. برنامه های پنج ساله متوالی دولت بر توسعه بخش خصوصی و نیز سرمایه گذاری مشترک با دولت تاکید کرده است. در این میان، رواج صنایع دستی سنتی (بافندگی، سفالگری، قایق سازی و طلا و نقره کاری) رو به کاهش بوده است.

تجارت عمان ( مسقط – مطرح )

نفت خام، نفت تصفیه شده و گاز طبیعی بیشترین صادرات را تشکیل می دهند، در حالی که واردات عمدتاً شامل ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، کالاهای تولیدی اساسی و مواد غذایی است. برخی از محصولات تولیدی نیز صادر می شود. از جمله شرکای تجاری اصلی این کشور می توان به امارات متحده عربی، چین، ژاپن، عربستان سعودی و هند اشاره کرد. روابط تجاری این کشور با قطر پس از سال 2017، زمانی که قطر در محاصره همسایگان خود قرار گرفت و به دنبال شرکای تجاری جدید بود، به طور قابل توجهی افزایش یافت. عمان از سال 2000 عضو سازمان تجارت جهانی است و با سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس و با ایالات متحده از تجارت معاف از گمرک برخوردار است.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران. حمل و مدیریت کننده هر گونه بار از چین، عمان، امارات به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *