قوانین حمل و نقل دریایی به همراه تویضحات مقررات تکمیلی

قوانین حمل و نقل دریایی

قوانین حمل و نقل دریایی

بخش حمل و نقل دریایی شامل تعداد زیادی از ذینفعان است که تأثیرات زیست محیطی و اقتصادی زیادی دارند. بنابراین مقررات خاصی و قوانین حمل و نقل دریایی برای هماهنگ کردن انواع فعالیت‌ها، افزایش کارایی و ایمنی و کاهش آلودگی و در عین حال سازگاری با چالش‌های جدید بزرگی که به معمولا پیش می‌آید، مورد نیاز است. در اینجا مقررات اصلی در حال اجرا در صنعت کشتیرانی آورده شده است.

حمل و نقل دریایی

از نظر تاریخی، حمل و نقل دریایی محرک اصلی توسعه تجارت بین المللی بود. حمل و نقل کالا از طریق دریا به دلیل هزینه کم، ظرفیت بارگیری کشتی در دریا و حداقل محدودیت در ظرفیت حمل کشتی، امروزه همچنان محبوب است. خدمات  ـحمل و نقل دریایی در صورت حمل کالا از راه دور، هزینه های حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. ما مشتریان خود را تشویق می کنیم تا از خدمات مربوط به حمل و نقل محموله کانتینری ما نهایت استفاده را ببرند. این حالت حمل و نقل قابل اعتماد و کارآمد است، به خصوص در مورد راه حل های مختلف. با در نظر گرفتن نیازهای فردی مشتری، کارکنان مجرب ما مسیرهای حمل و نقل کانتینری بهینه را با قیمت های رقابتی ارائه می دهند. ارائه خدمات توسط مکران ماشین با همکاری شبکه گسترده ای از شرکای قابل اعتماد ارائه می شود.

استفاده از کانتینرها ایمنی بیشتری را برای کالاهای حمل شده ایجاد می کند، حمل و نقل محموله های کوچک را سرعت می بخشد و انجام بارگیری/تخلیه را آسان تر می کند. مکران ماشین به مشتریان خود کمک می کند از تمام مزایای حمل و نقل دریایی کانتینری بهره مند شوند. کارکنان ما نیازها و ویژگی های محموله مشتریان را تجزیه و تحلیل می کنند، مسیرهای حمل و نقل را بهینه می کنند و هزینه های حمل و نقل دریایی را تخمین می زنند. مکران ماشین حمل و نقل هر گونه کالای کانتینری را با رعایت دقیق زمان و شرایط مکان تحویل ارائه می دهد. به لطف همکاری نزدیک با شرکت های حمل و نقل، مقامات بندری و سایر شرکای قابل اعتماد، ما یک سیاست قیمت گذاری انعطاف پذیر ارائه می دهیم و سطح بالایی از کیفیت خدمات را حفظ می کنیم.

قوانین کلیدی در حال اجرا در بخش حمل و نقل دریایی چیست؟

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) اصلی ترین نهاد نظارتی در صنعت کشتیرانی است. این آژانس تخصصی سازمان ملل متحد برای حمل و نقل دریایی قوانین جهانی را تعیین می کند که سپس توسط نهادهای منطقه ای و ملی اجرا می شود، که همچنین اعمال آنها را کنترل می کنند. از جمله آنها می توان به آژانس ایمنی دریایی اروپا (EMSA)، کمیسیون فدرال دریایی (FMC) برای ایالات متحده، اداره ایمنی دریایی جمهوری خلق چین (CMSA) و غیره اشاره کرد.

مقررات در بخش جهانی دریانوردی به منظور ایجاد همکاری بهتر بین تمام کارگزاران بازار در سراسر جهان است. مهم ترین موارد برای به حداقل رساندن مشکلات حمل و نقل این موارد است:

  • انتشار CO2 را به حداقل برساند
  • استراتژی محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را برای حفظ سرمایه گذاران و مشتریان بپذیرید
  • افزایش استفاده از فناوری های دیجیتال جدید مانند هوش مصنوعی (AI)، محاسبات ابری، اینترنت اشیا، یادگیری ماشین، نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)
  • ارزیابی خطرات و اطمینان از ایمنی و امنیت سایبری
  • بهبود بهره وری عملیاتی
  • برای سرمایه گذاری مورد نیاز سرمایه پیدا کنید
  • کاهش هزینه ها
  • آموزش و تربیت نیروی کار و رهبران آینده

مقررات ایمنی حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی ایمن ترین و بی خطرترین شکل حمل و نقل تجاری است. شاید در میان صنایعی که ریسک فیزیکی دارند، تعهد به ایمنی مدت‌هاست که تقریباً تمام عملیات کشتیرانی در اعماق دریا را فرا گرفته است. حمل و نقل دریایی یکی از اولین صنایعی بود که استانداردهای ایمنی بین المللی را به طور گسترده اجرا کرد.

به دلیل ماهیت ذاتی بین المللی، ایمنی کشتیرانی توسط آژانس های مختلف سازمان ملل متحد، به ویژه سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) تنظیم می شود. که چارچوبی جامع از مقررات ایمنی جهانی دریانوردی را توسعه داده است.

همچنین ببینید: فرایندهای گمرکی، نقش گمرک ، اهداف و وظایف

قوانین حمل و نقل صنعت کشتیرانی
قوانین حمل و نقل صنعت کشتیرانی

چهار رکن اصلی مقررات در صنعت کشتیرانی عبارتند از:

کنوانسیون های بین المللی کشتیرانی که توسط سازمان بین المللی دریانوردی (و سازمان بین المللی کار) در مورد ایمنی و پیشگیری از آلودگی به تصویب رسیده اند، در زیر آمده است. با این حال، بسیاری از ابزارهای دریایی دیگر در مورد موضوعات خاص تر نیز در سراسر جهان در حال اجرا هستند.

SOLAS

کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان در دریا برای اولین بار در سال 1974 معرفی شد، حداقل الزامات برای کشتی‌های تجاری هر کشور دارای پرچم در جنبه‌های ایمنی اساسی را شرح می‌دهد. این معاهده ساخت، تجهیزات و عملیات کشتی را پوشش می دهد.

STCW

کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان (STCW) که در سال 1978 به تصویب رسید، صلاحیت‌های استاندارد را برای همه افرادی که در کشتی‌های تجاری کار می‌کنند در سطح بین‌المللی تعیین می‌کند.

STCW (کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان، 1978/1995/2010) استانداردهای یکسانی از صلاحیت برای دریانوردان را ایجاد می کند.

ILO 147 (کنوانسیون حمل و نقل تجاری ILO (حداقل استانداردها، 1976) از ادارات ملی می خواهد که قوانین مؤثری در مورد مسائل مربوط به کار مانند ساعات کار، آمادگی پزشکی و شرایط کاری دریانوردان داشته باشند. کنوانسیون کار دریایی ILO در سال 2006 که در 30 آگوست 2013 لازم الاجرا شد، جایگزین این موضوع شد.

MARPOL

از سال 1973، کنوانسیون بین‌المللی برای جلوگیری از آلودگی کشتی‌ها (MARPOL) قوانینی را تعریف می‌کند که از آلودگی محیط‌ زیست دریایی به دلیل عملیات یا حوادث، عمدتاً نشت نفت جلوگیری می‌کند. پس از اصلاحیه ای در سال 1978، این مقررات تحت ضمیمه VI MARPOL به روز شد تا حدی 0.5 درصد بر سطح گوگرد در سوخت های مورد استفاده همه کشتی های عامل اعمال کند.

MLC

هدف کنوانسیون کار دریایی 2006 MLC برای حمایت از حقوق دریانوردان است. دولت ها، مالکان کشتی و متصدیان کشتی باید شرایط کار و زندگی مناسب را برای کارکنان کشتی ها فراهم کنند. این نیز راهی برای ایجاد رقابت عادلانه در بازار است.

معامله با شرکت حمل و نقل

ISM (کد مدیریت ایمنی بین المللی، 1993) به طور موثر شرکت های حمل و نقل را ملزم به داشتن مجوز فعالیت می کند. شرکت‌ها و کشتی‌های آن‌ها باید تحت ممیزی‌های منظم قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که یک سیستم مدیریت ایمنی، از جمله رویه‌ها و خطوط ارتباطی کافی بین کشتی‌ها و مدیرانشان در خشکی وجود دارد.

همچنین ببینید: راه حل های تجاری دریایی و حمل و نقل (MTBS)

مقررات حمل و نقل دریایی
مقررات حمل و نقل دریایی

قانون ایمنی و امنیت کشتی

این مقررات قبل از هر چیز از قانون 16 فوریه 2007 شماره 09 مربوط به ایمنی و امنیت کشتی (قانون ایمنی و امنیت کشتی) ناشی می شود. هدف این قانون حفاظت از جان، سلامت، اموال و محیط زیست از طریق تسهیل سطح بالایی از مدیریت ایمنی و ایمنی کشتی، از جمله جلوگیری از آلودگی کشتی ها، تضمین یک محیط کاری خوب و شرایط کار ایمن در کشتی ها و همچنین مکان مناسب و  نظارت عمومی بر کشتی ها است

این اهداف باید زمانی تضمین شوند که کشتی طراحی و ساخته شده و در مرحله عملیاتی نگهداری می شود. این قانون ایمنی فنی و عملیاتی، ایمنی شخصی و اقدامات امنیتی حفاظتی را تنظیم می کند. یک مبنای مهم برای عملکرد ایمن کشتی ها این است که کار ایمنی و زیست محیطی به صورت سیستماتیک انجام می شود و الزامات مربوط به سیستم های مدیریت ایمنی سنگ بنای قانون ایمنی و امنیت کشتی است. طبق این قانون، شرکت کشتیرانی موظف است یک سیستم ایمنی ایجاد کند.

ایمنی شخصی

ایمنی شخصی نیز هدف این قانون است. یک محیط کار خوب و شرایط کار ایمن باید در کشتی تضمین شود تا از جان و سلامتی سرنشینان محافظت شود.

همچنین یکی از اهداف مهم این قانون این است که باید از آلودگی محیط بیرونی کشتی ها جلوگیری کند. این قانون آلودگی از کشتی ها به هوا، آب و زمین را ممنوع می کند.

همچنین تاکید می‌شود که باید بازرسی‌های دقیق و به موقع برای انطباق با مقاصد این قانون انجام شود. همچنین باید یک کار راهبردی ایمنی دریایی در سطح ملی و بین المللی وجود داشته باشد. بازرسی عملکرد مهمی در کار با ایمنی در دریا دارد. با این وجود، تأکید بر این نکته مهم است که مسئولیت دستیابی به ایمنی کافی و ضروری در درجه اول با شرکت حمل و نقل است.

انطباق خوب با این قانون به احتمال زیاد از وقوع حوادث جلوگیری می کند. و در نتیجه از قانون، سلامت، محیط خارجی و دارایی های مادی مانند کشتی ها و محموله ها محافظت می کند.

نتیجه گیری مقررات اصلی در صنعت کشتیرانی

با رشد تجارت بین‌المللی و شرایط اضطراری زیست‌محیطی، چارچوب قانونی باید در طول سال‌ها برای مقابله با چالش‌های مختلف مرتبط با فناوری، محیط‌ زیست، مالی، امنیت و مردم به تکامل خود ادامه دهد.

با این حال، مقامات نظارتی در صنعت کشتیرانی با یک محدودیت عمده روبرو خواهند شد: ایجاد تعادل بین ابتکارات منطقه ای (به عنوان مثال در سطح اتحادیه اروپا) و مقررات مورد توافق IMO. به دلیل ماهیت بین المللی این بخش، اقدامات باید هماهنگ و سازگار باشد.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل و مدیریت کننده هر گونه بار از عمان،چین،امارات به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت و بهترین شرایط می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *