همه چیز درباره حمل و نقل دریایی و دستورالعمل های گام به گام

حمل و نقل دریایی

همه چیز درباره حمل و نقل دریایی و مراحل حمل کالا از راه دریا

در این مقاله، مروری بر حمل و نقل دریایی و همچنین دستورالعمل های گام به گامی که باید برای ترتیب دادن حمل و نقل دریایی و در واقع دریافت کالای خود انجام دهید، ارائه خواهیم کرد.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل کننده هر گونه بار از عمان به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

 

حمل و نقل دریایی یا حمل و نقل هوایی کدام یک به صرفه است

اولین چیزی که باید در مورد حمل و نقل دریایی در نظر بگیرید این است که آیا واقعاً بهتر است از طریق حمل و نقل دریایی حمل کنید یا حمل هوایی. تفاوت های قابل توجهی بین حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی وجود دارد که در مقاله به آنها اشاره می کنیم.

اما قاعده کلی این است که برای محموله‌های کمتر از 200 کیلوگرم ، حمل و نقل از طریق برخی از روش‌های هوایی برخلاف حمل‌ونقل دریایی تقریباً ارزان‌تر و بسیار راحت‌تر است. نرخ حمل و نقل هوایی (بین المللی) معمولاً از 5 دلار / کیلوگرم تا 10 دلار / کیلوگرم متغیر است، اما هزینه های ثابت بالایی که در حمل و نقل دریایی وجود دارد را ندارند.

حمل و نقل دریایی یا حمل نقل هوایی

هزینه حمل و نقل دریایی چقدر است؟ (بین المللی)

برای هر محموله ای بیش از 200 کیلوگرم یا بیشتر، حمل و نقل دریایی معمولاً ارزان ترین گزینه شما است. حمل و نقل دریایی هزینه های پایه بالایی دارد اما مقیاس بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال، هزینه نهایی شما برای حمل یک جعبه 20 کیلوگرمی از طریق حمل و نقل دریایی ممکن است 300 دلار باشد، اما برای 200 کیلوگرم شما باید 310 دلار، برای 2000 کیلوگرم، 390 دلار و غیره بپردازید.

حمل و نقل دریایی به دو نوع تقسیم می شود: بار کامل کانتینر (کانتینرهای FCL، 20 و 40 اینچی) و بار کمتر از کانتینر (LCL). علاوه بر این، کانتینرها در سه اندازه اصلی وجود دارند: 20′، 40′، 40′hq (مکعب ارتفاع 40′).

حمل و نقل LCL به سادگی به این معنی است که شما یک یا چند پالت را به همراه کالاهای شرکت های دیگر در یک کانتینر قرار داده اید. کانتینر پر به این معنی است که شما کانتینر کامل را برای خود می گیرید. ساده است، درست است؟ هر حمل و نقل کالا می تواند حمل و نقل کامل کانتینری یا LCL را برای شما ترتیب دهد.

کانتینرهای کامل بین 2000 تا 4000 دلار برای یک کانتینر 20 اینچی به آمریکای شمالی هزینه دارند (همیشه برای سواحل غربی ارزان تر است) و LCL تقریباً معادل کسری از کانتینری است که مصرف می کنید.(25٪ از کانتینر 40 اینچی، شما حدود 25٪ هزینه یک کانتینر 40 اینچی را پرداخت خواهید کرد).

حمل و نقل دریایی را می توان به اکثر بنادر اصلی تحویل داد.

در یک بخش محصور در خشکی از جهان زندگی می کنید؟ مشکلی نیست – شما هنوز هم می توانید یک کانتینر را به آنجا بفرستید، اما کانتینر شما به سادگی سوار قطار می شود و به شهر شما می رود، اگرچه قیمت ها برای تحویل در داخل کشور کمی گران تر است (اگرچه هنوز بسیار معقول است).

حمل و نقل دریایی - کانتینر
حمل و نقل دریایی – کانتینر

چه زمانی باید کانتینرهای کامل (FCL) و کمتر از کانتینر (LCL) ارسال شود؟

چه زمانی باید از حمل و نقل اقیانوسی (دریایی) LCL و چه زمانی از حمل و نقل اقیانوسی (دریایی) FCL استفاده کنید؟ پاسخ واضح به نظر می رسد که شما باید کانتینرهای کامل را زمانی ارسال کنید که مواد کافی برای پر کردن کانتینر و LCL دارید، در غیر این صورت. این کاملا درست نیست.

از منظر مالی، یک کانتینر 75 درصد پر باشد یا بیشتر معمولاً ارزان‌تر از حمل و نقل LCL است (به عبارت دیگر، LCL حدود 25 درصد هزینه اضافی دارد). با این حال، دو نکته مهم دیگر نیز وجود دارد. اول، LCL زمان حمل و نقل حدود 1-2 هفته بیشتر از FCL دارد. دلیلش این است که باربری باید اقلام شما را بسته بندی کند و اقلام شما را با افراد دیگر باز کند.

دوم، محموله LCL به دلیل این جابجایی اضافی، بیشتر مستعد ضرر و زیان است (اگرچه بسیار نادر است). اگر زمان و مراقبت برای شما مهم است، حمل و نقل حتی یک کانتینر نیمه خالی نیز گاهی منطقی است.

حمل و نقل دریایی دارای هزینه های ثابت زیادی است (بین المللی)

با حمل و نقل دریا، هزینه های شگفت انگیز زیادی وجود دارد که محموله به کشور شما می رسد. هنگامی که فاکتوری از باربری خود دریافت می کنید، ممکن است از تعداد هزینه های خارج از حمل و نقل واقعی دریایی شگفت زده شوید. در زیر برخی از هزینه های نمونه وجود دارد که می توان انتظار پرداخت را داشت:

  • هزینه اسکله: 50-100 دلار
  • هزینه مدیریت حمل و نقل: 75-200 دلار
  • هزینه امنیتی: 50-100 دلار (معمولاً در بارهای کامل کانتینر)
  • هزینه ترخیص کالا از گمرک: 100-200 دلار (به اضافه عوارض/مالیات های قابل اجرا)
  • حمل و نقل نهایی کامیون از انبار بسته به درب منزل شما: 200 دلار به بالا (مگر اینکه محموله خود را خودتان تحویل بگیرید)

دو کارمزد آخر، هزینه ترخیص کالا از گمرک و حمل و نقل نهایی با کامیون را شما می توانید خودتان انجام دهید. در واقع، هیچ کس هرگز این کار را خودش انجام نمی دهد.

اینها فقط هزینه هایی هستند که پس از رسیدن محموله شما به کشور شما محاسبه می‌شوند. که شامل هزینه های داخلی کشور مبدا نمی شوند (با شرکت مکران ماشین”ققنوس دریای مکران” هزینه های اضافی به کلی حذف می‌شوند).

 

شرکت ما با به صورت قانونی بدون عوارض و گمرکی بار شما را حمل و تحویل می‌دهد، درست است بدون هزینه های بین المللی.

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

 

حمل و نقل از راه دریا با آنچه شما به آن عادت دارید بسیار متفاوت است

بسیاری از ما به حمل و نقل کالا از طریق پست، FedEx و غیره و سایر حامل های بسته کوچک عادت داریم. حمل و نقل دریایی در ابتدا بسیار متفاوت از این نوع خدمات به نظر می رسد، اما وقتی عمیق تر به آن فکر کنید، متوجه می شوید که در واقع بسیار شبیه هستند.

اگر چیزی را از طریق پست ارسال می کنید، می دانید که باید آن را در اداره پست تحویل دهید. در مورد حمل و نقل دریایی نیز به همین صورت است: کسی باید آن را در اداره پست رها کند!، در این مورد، بندر، اداره پست است.

به عنوان مثال، اگر شما و تامین کننده شما با شرایط حمل و نقل FOB شانگهای موافقت کنید، به این معنی است که تامین کننده شما هزینه حمل کالاهای شما به بندر شانگهای را پرداخت خواهد کرد. اگر با EXW Chengdu موافق باشید، هزینه آن را پرداخت خواهید کرد. حمل صدها یا هزاران مایل کالا از طریق کامیون ارزان نیست، مهم نیست در چه کشوری هستید، بنابراین همیشه از این موضوع آگاه باشید!

هنگامی که کالاهای شما به بندر حمل می شوند، در یک کانتینر قرار می گیرند و دفعه بعدی که بار خود را می‌بینید باید زمانی باشد که به کشور (منطقه) شما می رسند.

همچنین ببینید: بررسی فرایندهای گمرکی (گمرک) مربوط به صادرات و واردات

حمل و نقل دریایی (و حمل و نقل هوایی) نیاز به استفاده از باربری دارد

بنابراین چگونه می توانید حمل و نقل دریایی را رزرو کنید؟ شما به چیزی به نام فرستنده بار نیاز دارید (این امر در مورد حمل و نقل هوایی نیز صدق می کند). یک باربری در اصل واسطه‌ای است که فضایی را روی کشتی های اقیانوسی برای کانتینرها خریداری می کند. شما نمی توانید این فضا را مستقیماً در کشتی ها رزرو کنید – به باربری نیاز دارید.

حمل و نقل بار بسیار رقابتی است و هزاران هزار باربری وجود دارد. در حال حاضر باربری بسیار محبوب برای حمل و نقل (در اصل، ما کارگزار هستیم) به نام‌ مکران ماشین(ققنوس دریای مکران) وجود دارد. شما می توانید برای تقریبا هر محموله ای قیمت دریافت کنید. با این حال، ساده ترین راه برای ارسال کالا این است که به سادگی از سازنده خارج از کشور خود بخواهید که حمل و نقل را برای شما ترتیب دهد.

حمل و نقل دریایی چقدر طول می کشد؟

SeaRates.com یک سایت برای تخمین زمان حمل و نقل و همچنین دریافت تخمین بار است. به طور کلی در اینجا چند زمان حمل و نقل از چین به بنادر مختلف آورده شده است:

این زمان ها بسته به مسیر و عوامل دیگر بسیار متفاوت است اما تقریب خوبی هستند. آنها همچنین زمان بارگیری و تخلیه کانتینر را در نظر نمی گیرند که به راحتی می تواند روزها (و گاهی اوقات هفته ها) را به این زمان های حمل و نقل اضافه کند.

هنگامی که محموله شما از چین به کشور شما می رسد

هنگامی که کالاهای شما نزدیک به رسیدن به شهر شما است، باربری با شما تماس می گیرد یا با یک ایمیل به شما می گوید که چقدر به آنها بدهکار هستید (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد)، یک ETA، و از کجا باید کالاهای خود را تحویل بگیرید.

با مثال پست، می‌دانید که اگر وقتی مامور پست می‌خواهد بسته شما را تحویل دهد، در خانه نیستید، باید آن را از اداره پست تحویل بگیرید. همین امر در مورد حمل و نقل دریایی نیز صادق است، با این تفاوت که آنها هرگز سعی نمی کنند بسته شما را به خانه شما تحویل دهند. شما همیشه باید آن را یا از بندر یا از انبارهای نزدیک تحویل بگیرید.

اگر یک کانتینر کامل سفارش دهید، معمولاً کانتینر خود را از بندر تحویل خواهید گرفت.

حمل و نقل دریایی - بندر
حمل و نقل دریایی – بندر

اگر باربری LCL را سفارش داده‌اید، به یاد داشته باشید که تنها کسری از آن کانتینر را با افراد دیگری اشتراک دارید. کالاهای شما ممکن است در پشت آن کانتینر قرار داشته باشند، بنابراین به نحوی آنها باید راهی را برای شما تسهیل کنند تا آن کالاها را دریافت کنید.

زمان در بندر بسیار گران است

بنابراین آنها کانتینر شما را به انبار نزدیکی منتقل می کنند (نزدیک می تواند به معنای 30 مایل دورتر باشد) و کانتینر را خالی می کنند، به عبارت دیگر، کالاهای شما را بیرون می آورند و در انبار می گذارند تا مرتب کرده و نظم دهند.

در ادامه مثال اداره پست، می دانید که اداره پست بسته شما را برای همیشه نگه نمی دارد. در نهایت،آن را به فرستنده برمی گردانند. همین امر در مورد حمل و نقل دریایی نیز صادق است. شما معمولاً پنج روز فضای ذخیره‌سازی رایگان دارید.

پس از این، آنها شروع به دریافت هزینه ذخیره سازی از شما می کنند (برای یک کانتینر حدود 100 دلار در روز و برای حمل و نقل LCL حدود 50 دلار در روز است، بسته به اندازه باربری LCL).

این احتمال وجود دارد که واقعاً نخواهید کالاهای خود را خودتان از بندر تحویل بگیرید. در این صورت، به فرستنده بار خود آدرس نهایی را که می‌خواهید کالاهایتان به آن تحویل داده شود، اطلاع دهید (در حالت ایده‌آل قبل از ارسال واقعی سفارش) و آنها خوشحال خواهند شد که حمل و نقل زمینی را به مقصد نهایی ترتیب دهند.

 حمل و نقل زمینی حتی برای مسافت های کوتاه اغلب می تواند تقریباً به اندازه حمل و نقل دریایی برای هزاران مایل باشد.

کالاهای شما در این مرحله برای هزینه ها نگهداری می شوند

بنابراین، کالاهای شما به کشور شما رسیده است (عالی – می دانید که لنج غرق نشده است!)، با این حال، آنها اکنون به نوعی باج هستند. سه طرف باید پول پرداخت کنند و تا زمانی که این سه طرف را پرداخت نکنید، انبار یا بندر به شما اجازه تحویل کالا را نمی دهد. این سه حزب عبارتند از:

  • تامین کننده شما
  • حمل و نقل یا نماینده حمل و نقل شما
  • گمرک

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل کننده هر گونه بار از عمان به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شرکت ما با به صورت قانونی بدون عوارض و گمرکی بار شما را حمل و تحویل می‌دهد، درست است بدون هزینه های بین المللی.

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

 

پرداخت به تامین کننده کالای شما

در این مرحله، شما باید قبلاً به تامین کننده خود پول پرداخت کرده باشید. با این حال، کالاهای شما مانند یک ماشین هستند: برای ادعای مالکیت باید عنوان آنها را داشته باشید. بارنامه اصلی اساساً عنوان کالا است.

تامین کننده شما 2 یا 3 نسخه فیزیکی از این را برای شما پست می کند (عکس ها مجاز نیستند – باید اصلی باشند) و شما باید یکی از این بارنامه های اصلی را به شرکت حمل و نقل در کشور محلی خود (معمولاً در شهر بندر) بدهید. ، اما نه همیشه).

تامین‌کننده شما همچنین ممکن است کالا را برای شما تلکس آزاد کند، که اساساً به این معنی است که آنها با شرکت تماس می‌گیرند و می‌گویند “لطفاً کالا را به شرکت Dan’s XYZ تحویل دهید” و نیازی به OBL ندارد. احتمالاً می‌خواهید از تامین‌کننده تلکس خود، محموله شما را آزاد کند، نه اینکه بارنامه اصلی را برای شما ارسال کند.

پرداخت هزینه حمل و نقل شما

فرستنده بار نیز در این زمان از شما مبلغی جزئی می خواهد که شامل هزینه های حمل و نقل دریا و هزینه های اضافی دیگر می شود. هنگامی که پول خود را به باربری می‌پردازید، اگر LCL را ارسال کرده‌اید و خودتان کالا را تحویل می‌گیرید، محل انبار را با کالای خود با آنها تأیید کنید. همچنین از آنها چیزی به نام شماره کنترل بار بخواهید. این اساسا شناسه منحصر به فرد بسته شما است.

انبار بدون آن نمی تواند اقلام شما را پیدا کند. هنگامی که باربری در ابتدا با شما تماس می گیرد و به شما می گوید که کالای شما به زودی می رسد، باید سندی را برای شما ارسال کند که هم مکان نهایی کالا و هم شماره کنترل بار را به شما می گوید،

حمل و نقل دریایی - گمرک و انبار
حمل و نقل دریایی – گمرک و انبار

پرداخت هزینه گمرک

آخرین چیزی که باید برای آن بپردازید گمرک است. این در واقع کاملاً درست نیست: ممکن است در واقع مجبور نباشید هزینه گمرکی را بپردازید (اگر کالاهای شما دارای تعرفه 0٪ هستند) اما باید از گمرک ترخیص کنید.

ترخیص کالا از گمرک موضوع پیچیده ای است. اساسا کشورها نیاز به ثبت تمامی کالاهای ورودی به کشور دارند. اکثر کالاها، به ویژه کالاهای چینی، دارای درصدی از تعرفه/عوارض مرتبط با آنها هستند، معمولاً در محدوده 1-15٪، اگرچه بسیاری از آنها در واقع 0٪ تعرفه / عوارض دارند. صرف نظر از میزان بدهی، باید فرم اظهارنامه گمرکی را پر کنید.

یک کارگزار گمرک می تواند همه اینها را برای شما انجام دهد، تقریباً 150-200 دلار + عوارض قابل اجرا. به معنای واقعی کلمه هزاران کارگزار گمرکی وجود دارد، اما یکی از آنها کارگزاران گمرکی ققنوس دریای مکران است (ما می توانیم ترخیص کالا از گمرکات ایران، عمان، امارات و چین را انجام دهیم). باربری شما می‌تواند یک کارگزار گمرکی نیز باشد.

پس از ترخیص کالا از گمرک، مقامات گمرک محلی به انباری که کالای شما را در آن نگهداری می‌شود، اطلاع می‌دهند که «آقای/خانم X بار Y را ترخیص کرده است – می‌توانید این کالاها را در اختیار او قرار دهید».

شرکت ما با به صورت قانونی تمامی مراحل را برای شما انجام می‌دهد، پس نگران نباشید!

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

 

شما هزینه خود را پرداخت کرده اید – می توانید کالاهای خود را تحویل بگیرید!

هنگامی که سه هزینه خود را پرداخت کردید، در نهایت می توانید کالاهای خود را تحویل بگیرید. شما به سادگی به انباری (در مورد باربری LCL) یا بندری (برای کانتینرها) که کالاهایتان در آنجا هستند بروید و آنها را تحویل بگیرید.

اگر باربری LCL را تحویل می‌گیرید، ممکن است انبار 25 تا 50 دلار برای هزینه باراندازی که اغلب فقط به صورت نقدی قابل پرداخت است، از شما دریافت کند، بنابراین در هر صورت پول نقد همراه خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که کالاهای شما احتمالاً روی یک پالت قرار می گیرند.

اگر وسیله نقلیه ای دارید، مانند وانت، که به سادگی می توانید پالت را روی آن قرار دهید. این بهترین چیدمان است. از طرف دیگر، اگر ماشین کوچکی دارید، می توانید پالت را برای مدتی جدا کرده و ماشین خود را با جعبه پر کنید.

حمل و نقل دریایی
حمل و نقل دریایی

در نظر گرفتن ققنوس دریای مکران برای کسب و کار شما

چرا باید خدمات ققنوس دریای مکران را در نظر بگیرید؟ ارسال مستقیم محصولات شما از چین (یا کشور های حاشیه خلیج فارس) می تواند چالش برانگیز باشد. برخی از فروشندگان بر روی قیمت نهایی یا حتی جایی که فکر می کنند می توانند پول بیشتری پس انداز کنند متمرکز هستند.

چه زمانی باید به داشتن یک کارگذار فکر کنید؟ زمانی که هزینه استفاده از کارگذار بیشتر از هزینه اداره انبار خودتان باشد، در غیر این صورت داشتن کارگذار شما را از سردردهای زیادی نجات می دهد.

خوب در این مرحله، کالا آماده است و شما تمام هزینه های خود را پرداخت کرده اید و زمان ارسال آن به مقصد فرا رسیده است، اما آیا باید خودتان این کار را انجام دهید؟ بله، این یک گزینه ارزان است، اما قبل از انجام آن باید بسیاری از ایرادات و عوامل دیگر را در نظر بگیرید، و منظور ما جزئیاتی است که ممکن است در نتیجه تصمیمات خاص ایجاد شود.

یکی از اولین چیزهایی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه برای کسب و کار شما مناسب تر است بدانید، این است که اگر خدمات مناسب را انتخاب نکنید، چقدر هزینه خواهد داشت. درست است که در دنیای تجارت الکترونیک باید عملی باشید و هزینه ها را به حداقل برسانید. داشتن کارگذار بسیار مهم است. برخی از فروشندگان فکر می کنند که استخدام سرویسی مانند پست یا FedEx هزینه نهایی لجستیک را بهینه می کند، اینطور نیست. این نوع خدمات هزینه ای بیش از کارگذار از شما دریافت می کند، به عنوان مثال، اگر می خواهید محصولات خود را ردیابی کنید یا اگر می خواهید کالاهای خود را به آن سوی ساحل بفرستید، هزینه بیشتر خواهد بود.

کارگذار تمام رضایت شما از جمله ذخیره سازی، چیدن، بسته بندی و ارسال محصولات شما را انجام می دهد. آنها همچنین می توانند کارهای بسیار بیشتری انجام دهند! اگر کالایی را از چین سفارش می‌دهید، می‌توانند محموله شما را بدون عوارض حمل کنند، اقلام مورد نیاز را برچسب‌گذاری کنند و حتی بازرسی سبک انجام دهند.

همچنین، دلایل بیشتری وجود دارد که چرا باید به داشتن کارگذار فکر کنید

مانند:

  • برای تدارکات به یک نسخه پشتیبان در مقصد یا مبدا نیاز دارید.
  • همه‌گیری – چه کسی می‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بهتر است آماده باشید و مطمئن شوید که همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید!
  • محدودیت‌های ذخیره‌سازی – این مشکل همیشه برای پست یا شرکت ها اتفاق خواهد افتاد، مهم نیست در زمان سال، این مشکل ممکن است ظاهر شود، اما داشتن یک کارگذار به شما کمک می‌کند بسته‌های خود را در انبار خود ذخیره کنید (ارزان‌تر از انبار شرکت های پستی) .
  • نرخ‌های ذخیره‌سازی ارزان‌تر را دریافت کنید – موجودی پست های دریایی یکی از گران‌ترین گزینه‌ها در هنگام انتخاب است، می‌توانید پول زیادی از دست بدهید (ما در مورد 200 دلار در هر پالت در ماه‌هایی مانند ژانویه صحبت می‌کنیم). ممکن است بخواهید این گزینه را برای مدت کوتاهی در نظر بگیرید.
  • رسیدگی به بازده
  • از هدر رفتن پرهیز کنید – داشتن کارگذار به شما کمک می کند تا موجودی خود را به حداقل برسانید و به حساب خود کمک کنید.

نکته مهم دیگر در انتخاب کارگذار (ققنوس دریای مکران)، محلی سازی است. نزدیکترین محلی سازی را به نقطه ای که می خواهید ارسال کنید انتخاب کنید.

خوب، وقتی زمان انتخاب یک 3PL(کارگذار) فرا می رسد، حتماً یک لیست تهیه کنید و مطمئن شوید که نوع خدماتی که می خواهید از نوع خدماتی است که ارائه می‌شود.

نتیجه

امیدواریم این یک دید کلی از نحوه کار حمل و نقل دریایی بین المللی به شما ارائه دهد. واردات از چین می تواند برای اولین بار (یا بار دوم) ترسناک باشد. اما هنگامی که تفاوت های ظریف حمل و نقل دریایی را درک کردید، طبیعت دوم خواهد شد.

اگر هنوز مشکل دارید،سوال دیگری در مورد حمل و نقل دریایی دارید، با شماره های ما تماس بگیرید یا در قسمت نظرات، سوال خود را بپرسید.
مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل کننده هر گونه بار از عمان به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *