گروپاژ چیست؟ | یک روش حمل بار دریایی به صرفه

گروپاژ

گروپاژ چیست؟

معمولاً کانتینرهای بار به صورت بار کامل کانتینر (FCL) یا بار کمتر از کانتینر (LCL) حمل می شوند. اصطلاح گروپاژ یا گروه بندی به زمانی اشاره دارد که کالاها و بسته‌های ارسال‌کننده‌های مختلف، به عنوان مجموعه‌ای از محموله‌های LCL جداگانه به صورت یک کانتینر کامل همراه بارنامه با هم ترکیب و ارسال می‌شوند.

وقتی بار مورد نظر به اندازه یک کانتینر کامل نیست از این روش استفاده می‌شود، که برای کاهش هزینه بسیار کارآمد است.

در دوران آشفته اقتصادی، کانتینرهای گروهی حمل و نقل دریایی به طور فزاینده ای محبوب می‌شوند. تنگناهای تولید، زنجیره های عرضه جهانی شکننده و کمبود کانتینر، تقاضا برای محموله های کوچک در حمل و نقل دریایی را افزایش داده است.

چرا از گروپاژ استفاده می‌شود؟

شرکت‌ها در حال تجزیه و تحلیل زنجیره‌های تامین جهانی خود هستند و به طور فزاینده‌ای محموله‌های خود را از طریق حمل‌ و نقل دریایی انجام می‌دهند.

مزیت بزرگ گروپاژ برای مشتریان این است که می توانند محموله های کوچکتری را بدون پرداخت هزینه برای یک کانتینر کامل حمل کنند. در نتیجه، آنها می توانند جریان مداوم کالا را حتی در صورت تنگناهای تولید حفظ کنند و همچنین به نوسانات فصلی با انعطاف بیشتری پاسخ دهند.

کانتینرهای LCL اغلب در فرآیند بارگیری نسبت به کانتینرهای کامل اولویت دارند، که مزیت زمانی بیشتری را فراهم می‌کند و امکان برنامه ریزی بهتر زمان های حمل و نقل را نیز فراهم می‌کند.

همچنین ببینید:

راه حل های تجاری دریایی و حمل و نقل (MTBS)

کشتی فله بر : کاربرد ها و انواع

شیپینگ اوردر یا سفارش حمل و نقل چیست؟

اپراتور گروپاژ کیست؟

عاملی که ترتیب وصول محموله های کمتر از کانتینر را می‌دهد و محموله فروشنده را بارگیری می‌کند و با حمل آن در کانتینر جمع آوری یا ادغام به خریدار تحویل می‌دهد، اپراتور گروپاژ یا تثبیت کننده بار نامیده می‌شود.

او ممکن است محموله را از چندین فرستنده برای تحویل به مشتریان مختلف آنها جمع آوری کند. یا ممکن است محموله LCL را از چندین سازمان برای تجمیع و تحویل به یک مشتری جمع آوری کند.

ویژگی های گروه بندی یا گروپاژ چیست؟

گروپاژ در واقع مقرون به صرفه ترین راه حل برای تمام محموله های کوچکی است که به طور جداگانه برای تکمیل بار کافی نیستند.

مزایای گروپاژ:

  • صرفه جویی اقتصادی
  • اجتناب از شکستن بار (اجرای کسری حمل و نقل با وسایل نقلیه مختلف)
  • خطر ضرر و زیان را محدود می‌کند
  • کاهش هزینه های بسته بندی
  • شامل هزینه های بیمه
  • بهبود زمان تحویل و عملیات بارگیری و تخلیه
گروپاژ
گروپاژ

الزامات گروپاژ

پالت(های) شما باید با استانداردهای حمل و نقل بین المللی سایر کالاهای موجود در کانتینر و کشتی مطابقت داشته باشد. این به معنای بسته بندی ایمن و برچسب گذاری واضح مطابق با استانداردهای کشور دریافت کننده است: برخی به خدمات اختصاصی “صادرات بسته بندی” نیاز دارند.

توجه داشته باشید که برخی از کشورها به پالت های حرارتی یا پلاستیکی نیاز دارند. فورواردر  یا شرکت ارسال کننده حمل و نقل LCL شما ممکن است بتواند با استفاده از یک سرویس اضافی، بار شما را پالت بندی کند.

چه زمانی ارسال گروپاژ راحت است

حمل و نقل گروهی برای استفاده در مواقعی مفید است که مجموعه ای از محموله های کوچک وجود دارد که مبدأ مشابه و همچنین مقصد مشابهی دارند تا بار کامل بار را تشکیل دهند.

گروپاژ محموله های مشتریان مختلف

نوع دیگری از ادغام زمانی است که اپراتور گروپاژ متعهد می شود محموله LCL شما را به مشتری منتقل کند. در چنین شرایطی، تجمیع کننده دستوراتی برای حمل چندین محموله LCL از مشتریان مختلف خواهد داشت. سپس محموله‌های LCL را بر اساس بنادر مقصد خود جدا می‌کنند و آنها را به عنوان محموله کامل کانتینری به هر یک از این بنادر ارسال می‌کنند.

چندین محموله با یک مقصد مشترک وجود خواهد داشت که توسط یک کانتینر مشترک انجام می شود. هر محموله ای که در یک کانتینر گروهی گنجانده می شود، تحت بارنامه جداگانه ای خواهد بود. بهینه سازی محموله کانتینر با توجه به محدودیت های مجاز در اینجا بسیار مهم است.

همچنین ببینید:

اینکوترمز ( اینکوترم) یا اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی چیست؟

راه حل های لجستیکی هوشمند و یک شبکه قوی بسیار مهم هستند

تقاضا برای خدمات LCL به رشد خود ادامه خواهد داد. یک شبکه قوی حمل و نقل باید دارای این خصوصیات باشد:

تمرکز بر مسیر های اصلی جهانی

بررسی ظرفیت سیستمی

خدمت به بازار های عمده

ارسال منظم هفتگی

به حداقل رساندن خطر آسیب به محموله

فراهم کردن ایمنی

ترخیص کالا از گمرک LCL

هزینه های اضافی ممکن است شامل تشکیل پرونده ورودی گمرکی، اوراق گمرکی، حقوق ورودی، مالیات فروش و تعرفه های اضافی باشد که به مبدأ و ماهیت کالای بستگی دارد.

همچنین به دلیل فرآیندهای بوروکراتیک و تکمیل نادرست فرم ها احتمال تاخیر وجود دارد. باید اطمینان داشت که کدهای گمرکی به درستی بررسی شود.

البته تمامی فرآیند ترخیص توسط شرکت حمل و نقل کالا و اپراتور گروپاژ انجام می‌شود که در صورت انتخاب شرکت درست تمامی نگرانی ها از بین می‌رود.

گروپاژ
گروپاژ

حمل و نقل دریایی لجستیکی گروپاژ

تعریف مناسب LCL یک محموله کمتر از کانتینر “Less than Container Load” است، و در عمل به این معنی است که حمل و نقل شما با انجام بهترین معامله، سود را به دست خواهد آورد.

از آنجا که شما فقط یک یا شاید چند پالت برای ارسال دارید، نمی توانید به تنهایی نرخ حمل و نقل رقابتی دریافت کنید. حمل و نقل بار برای حمل کانتینرها به طول 20 فوت یا 40 فوت تدارک دیده شده است. و ایده آل این است که گیرنده خود را متقاعد کنید که مقادیر دقیق بار کانتینر را مصرف کند.

همچنین ببینید: TEU چیست؟

اصول گروپاژ

واسطه گروپاژ، فورواردر است که به عنوان نقطه متقابل بین چندین فرستنده مختلف کالا عمل خواهد کرد. فورواردر یا ارسال کننده نقش کلیدی در مونتاژ محموله از طریق گروه بندی مجموعه بسته ها را دارد، در حالی که مسئولیت هر گونه خسارت وارده در زمانی که محموله تحت نظارت آنها است را بر عهده دارد.

برخی از ویژگی های کلیدی عملیات گروه بندی عبارتند از:

  • فورواردرها معمولاً شرکت های حمل و نقل هستند که در لجستیک از طریق زمین و دریا تخصص دارند
  • زمانی استفاده می شود که حجم کالا برای پر کردن کانتینر بار کافی نباشد، اما مبدا و مقصد مشابهی داشته باشد
  • کالاها به راحتی روی یک یا چند بار جمعی قابل ترکیب هستند
  • مهلت های ارسال و تحویل شاخص ها، کلیدی نیستند

در دو سال گذشته، به حداقل رساندن ریسک در جابجایی جهانی کالا به عاملی حیاتی برای موفقیت تبدیل شده است. برای استفاده کامل از حمل و نقل LCL، بسیار مهم است که حمل و نقل و حمل و نقل به روشی یکپارچه انجام شود، بنابراین از تخصص در حمل و نقل ایمن کالاهای خطرناک در کل مسیر حمل و نقل باید اطمینان حاصل شود.

مکران ماشین زیر مجموعه شرکت ققنوس دریای مکران حمل و مدیریت کننده هر گونه بار از عمان،چین،امارات به ایران و بالعکس با مناسب ترین قیمت و بهترین شرایط می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

شماره تماس مستقیم: 989128130592+
برای تماس کلیک کنید

همچنبن ببینید: فرایندهای گمرکی و امور گمرک مربوط به صادرات و واردات

امیر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *